Toptaken boven op de nieuwe gemeentemol.be
Samengevat
Mol wou de gemeentelijke website drastisch vereenvoudigen. Alle informatie werd zorgvuldig gestructureerd in begrijpelijke thema’s. De toptaken staan centraal op de homepage én elke achterliggende landingspagina. Een krachtige zoekfunctie leidt de bezoeker snel naar de juiste informatie.
De website is taakgericht en gebruiksvriendelijk. Het design is fris en aantrekkelijk, maar staat altijd ten dienste van de content.
Onderzoek
Uit onderzoek blijkt dat de Mollenaar nieuws en activiteiten via andere kanalen bekijkt. Die krijgen dus geen plaats meer op de startpagina.
Mol grijpt het website-project ook aan om contact met de burgers te stroomlijnen. Zo veel mogelijk vragen worden online afgehandeld. Offline blijft er één centraal contactpunt over.
- Gemeente Mol
- Onze online projecten
Het CMS
In de back-office worden productverantwoordelijken aangeduid, die hun pagina’s up-to-date moeten houden. Zij krijgen een melding over pagina’s die al langer dan 1 jaar niet geüpdatet werden.
Via een uitgekiend rechtensysteem, krijgen gebruikers enkel hun pagina’s te zien. Via statussen wordt een flow ingebouwd voor het publiceren van nieuwe pagina’s of wijzigingen.
Integraties
Voor een vlotte organisatie van evenementen in de activiteitenkalender zijn er naadloze integraties beschikbaar met de UiTdatabank, Flowlab en Recreatex, wat de efficiëntie en coördinatie bevordert.
Tot slot
De gemeente Mol verstuurt via de LCP-module heel wat nieuwsbrieven naar specifieke doelgroepen.
Er werd een afzonderlijke website ontwikkeld om de vacatures van gemeente Mol in de kijker te zetten.
Een grondige analyse is de ideale basis voor een gebruiksvriendelijke website.
De burger staat centraal in de opbouw van de website.