Wetenschappelijk advies en aanbevelingen
Samengevat
Tijdens een congres in Antwerpen kwam Sofie Verdoodt, communicatieverantwoordelijke van de Hoge Gezondheidsraad, langs bij de stand van LCP. Ze droomde stilletjes van een nieuwe website die dit adviesorgaan meer flexibiliteit zou geven qua aanpassingen en een eigen gezicht zou geven op het web. De bestaande website was sterk verweven met de algemene site van de FOD Volksgezondheid. Na een demo konden we verder kennismaken met hun wensen en konden we Sofie inspireren met onze backoffice en haar de weg tonen richting een nieuwe website. Enkele maanden later volgde een officiële offerteaanvraag wat uiteindelijk resulteerde in de gunning van het project aan LCP.
Sofie en haar team gaven ons, als ervaren webbouwer in de overheidssector, het volle vertrouwen om dit project tot een succes te maken. Met onze expertise en hun duidelijke visie gingen we aan de slag om een website te ontwikkelen die de Hoge Gezondheidsraad de flexibilitiet en online identiteit zou bieden. Voor deze identiteit kregen we carte blanche en was het eerste designvoorstel al meteen raak. Dit project is dan ook een mooi resultaat van een nauwe samenwerking tussen de klant en LCP.
Merci LCP, voor de supersnelle service en de fijne samenwerking!
Adviezen
De Hoge Gezondheidsraad geeft advies over allerlei gezondheidsthema's, van vaccinatie tot voeding en omgevingsfactoren. Om deze adviezen toegankelijk te maken, ontwikkelden we een op maat gemaakte module voor hun website. We luisterden aandachtig naar hun wensen en vertaalden deze naar een gebruiksvriendelijke en eenvoudig te onderhouden website, volledig afgestemd op hun behoeften.
Deadlines? Check!
De offerte-aanvraag stelde ons voor stevige uitdagingen, met slechts vijf weken tussen de gunning en het eerste checkpoint. Binnen die tijd moest de backoffice klaarstaan, het design goedgekeurd zijn én volledig geïmplementeerd in een testomgeving. Dankzij het flexibele team is dit vlekkeloos gelukt, waardoor Sofie en haar team meteen aan de slag kon met de invullen van de content. Ondertussen werd de website verder verfijnd naar de wensen van de klant en lanceerden we de website op 21 mei 2024.
Meertaligheid
Een federale overheidswebsite moet aan tal van voorschriften voldoen (zoals strenge security-eisen) én moet vooral meertalig zijn. Via de backoffice kan alle content eenvoudig worden vertaald naar Frans, Engels en Duits. Zo wordt hun boodschap breed en toegankelijk verspreid.