Toeristen laten zich vooral online inspireren. Zorg dat je hen prikkelt, met een aantrekkelijke én overzichtelijke website. Bij elke toeristische website die LCP ontwikkelt, vinken we deze zaken af:
- Giet het toeristisch aanbod in een overzichtelijke structuur. Bedenk duidelijke categorieën en filteropties. De projectleider staat je hierin bij.
- Leg voldoende interne linken en CTA’s, zodat de potentiële bezoeker doorklikt.
- Laat je huisstijl vertalen naar een aantrekkelijk en onderscheidend webdesign. Denk hierbij mobile first. Blijf ook na lancering aandacht besteden aan kwaliteitsvolle foto’s en video’s.
Een toeristische website heeft andere noden dan een gemeentelijke. Het project wordt dan ook anders aangepakt.
Met favorieten kan de bezoeker een eerste selectie maken, en delen met vrienden.
- Pas onze tips & tricks rond SEO toe, om nóg hoger te scoren in zoekmachines.
- Bied de content aan in verschillende talen. LCP biedt een integratie met Google Translate aan.
- Meten is weten: houd statistieken bij via een koppeling met Matomo, GDPR-proof alternatief voor Google Analytics. Speel hierop in met je content.
- Maak een overzicht van leuke adresjes met onze module Bedrijven.
- Importeer activiteiten met een afgesproken tag uit de UiTdatabank.
- Bied publicaties aan op een overzichtelijke manier.
- Kies voor specifieke modules in het LCP CMS zoals video op de homepage, favorieten, page builder of nieuwsbrief.